31 May 2012

Padang + Bukit Tinggi, Sumatera Barat

Percutian sekeluarga untuk 5 hari 4 malam ke Bukittinggi + Padang Sumatera Barat pada akhir May 2012 memang menarik dan berbaloi melihat keindahan alam semula jadi ciptaan Allah s.w.t yang masih terpelihara alam sekitarnya dan menikmati makanan yang enak terutama nasinya yang amat sedap. Jika ada sesiapa yang teringin untuk bercuti sambil melancong bolehlah hubungi saya untuk mendapat no tel Pak Kamal (tour guide) yang amat baik hati orangnya dan memberi perkhidmatan yang sangat memuaskan. Amat menetapi waktu dan masa pelanggan. Sebaiknya bincang dan rundinglah dahulu harga yang perlu dibayar dan jangan risau soal bayaran kerana beliau juga menerima bayaran dengan ringgit malaysia. Jika ingin membuat pangilan ke Malaysia boleh pinjam sim kad beliau dan gunakan sepenuhnya semasa kita berada disana dan pulangkan kembali sebelum kita pulang ke Malaysia. Beliau akan menunggu kita di Lapangan Terbang Minangkabau Padang dan terus mambawa ke destinasi yang dituju ke Bukittinggi dimana distinasi pelancongan dan tempat membeli belah.

Beberapa keping gambar yang tak seberapa ada dibawah ini . . .  sbb masaalah downloads yg lembab x dapat untuk dimasukkan banyak gambar ke blog ini.


 Terowong 1.6km . . . 40 meter dibawah tanah

 Bengkok selepas Tsunami Acheh 2004

 Istana Basa Pagaruyung

Makan di Pondok Flora
Jam Gadang (Trade mark Bukittinggi)


Tasik Maninjau

Pelajar Sekolah Padang

Pak Kamal dan Avanza beliau

 Pak Kamal, Che Nal, Pak Budi (owner butik)

Rp 25,000 sewa baju utk ambil photo . . . haha


Lagi photo boleh dilihat . . . Klik Sini

Custom Album saya . . . .Klik Sini

 



43 comments:

melloyz said...

Boleh dapatkan no contact pak kamal : melloyz@gmail.com. Thanks.

melloyz said...

boleh dapatkan no contact pak kamal? email saya : melloyz@gmail.com

CheNal said...

Slm, Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti.

Anonymous said...

bolh dptkn no ctc pak kamal?emel kt umminadzirah@gmail.com.. thx =)

CheNal said...

Slm, Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti.

papazul said...

salam...saya sedang merancang nak kesana...emailkan saya juga yer...terima kasih...papazulfly@gmail.com

CheNal said...

Slm, Papazul. Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti.

dyana said...

Boleh dapatkan contact no pak kamal : email saya :dyana.honeyz@yahoo.com.my
warm regards/dyana

CheNal said...

Slm Dyana, Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti. . . .

Anonymous said...

seronok baca entri ni. dapat banyak info. boleh saya dapatkan kontek no. pak kamal? ni emel saya, fahamiz@gmail.com

TQ

Anonymous said...

seronok baca entri ni. dapat banyak info. boleh saya dapatkan kontek no. pak kamal? ni emel saya, fahamiz@gmail.com

TQ

CheNal said...

Slm Fahamiz.

Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti.

Me said...

boleh saye dapatkan no tel pak kamal tu tak..? emel saye aremim80@gmail.com

Me said...

boleh saya dapatkan no kontek pak kamal tu tak? lagi satu, dia ke bagi cadangan untuk ke mana2?

CheNal said...

Slm, En Ahmad. No telefon telah saya emailkan. Terpulang kepada kita kemana kita hendak pergi atau ikut sahaja cadangan beliau atau kemana sahaja yang kita ingin pergi pak kamal akan bawa. Buatlah perbincangan dahulu dengan beliau apabila kita sampai supaya segala perjalanan akan dipermudahkan. InsyaAllah.

Anonymous said...

salam...saya ika nk bercuti ke padang 4hb nov ni..bleh saya dptkn no pak kamal.byk info sy dapat dr blog ni..ni email sye..eka88_leo@yahoo.com.my hopefully asap ek chenal..
tqvm

CheNal said...

Slm Ika, Sila Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti dan melancong . . .

Anonymous said...

Salam che nal...sy ika yg comment kt ats 2..mntk maaf yea..sy maseh xdpt email dr che nal..mayb salah email kot...mnta email lg skli bolh.....tqvm

CheNal said...

Slm Ika . . cuba check e-mail diruangan spam jika tiada didalam inbox. Saya resend sekali lg ke email eka88_leo@yahoo.com.my. Semoga membantu. Terima kasih.

CheNal said...

Slm, semoga maklumat dan info yang telah diberi kepada Emma Razak, eka_88,Ismail Othman,nazatul dll melalui email dapat memberi sedikit sebanyak tips yang berguna utk perjalanan ke Bukittinggi kelak. InsyaAllah semuanya akan dipermudahkan. Amin.

Anonymous said...

Salam,

BOleh x emailkn no pak kamal pd sy?
Ayh n ibu sy akn pergi ke pdg next week n im quite worried anout it, sbb tu nk book awl.hehe...tq. fatinamani@yahoo.com

CheNal said...

Wslm fatinamani.

Sila Check e-mail. Semoga membantu dan dipermudahkan perjalanan ayah dan ibu . . .

Unknown said...

Salam.. :)

Kalau tak keberatan, bole share no Pak Kamal?
Saya akan ke sana bulan januari depan..

tq,
rb_dy@yahoo.com

CheNal said...

Wslm Dee D,

Sila Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti serta melancong . . .

Anonymous said...

lBoleh tak emailkan no tel @ email pak kamal ..rita_jer@yahoo.com
terima kasih kerana membantu..

CheNal said...

Slm,

Sila Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti serta melancong . . .

Anonymous said...

bley emailkn no.pak kamal
honeyvic_1716@yahoo.com
tq

CheNal said...

Slm,

Sila Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti serta melancong . . .

Anonymous said...

salam che nal...
boleh emailkan no pak kamal.
n boleh che nal kongsi dgn sy itinery che nal di sana. sebab sy n suami akan ke sana selama 5 h 4 mlm jugak.
szhanan@yahoo.com

TROOPERS said...

saya juga perlukan contact no pak kamal..huhu

email to
khabar83@gmail.com

thanks byk2

TROOPERS said...

saya juga perlukan email pak kamal


thanks byk2 ye..

email ke
khabar83@gmail.com

TROOPERS said...

saya juga perlukan email pak kamal..
tolong emailkan ke

khabar83@gmail.com

CheNal said...

Slm, Sila Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti serta melancong . . .

CheNal said...

Slm Shafina Tahir . . Sila check e-mail. Semoga membantu. Wslm.

Anonymous said...

Bley bg kontek cik kamal...amrulaizad@gmail.com
Tq....:-)

CheNal said...

As salam saudara Amirul.

Sila Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti serta melancong . . .

Anonymous said...

Salam. Boleh tlg bg no tel pak kamal? Emel ke mummyribena@gmail.com

CheNal said...

As Salam,

mummyribena@gmail.com . . . Mohon check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti dan melancong . . .

Anonymous said...

salam.. boleh beri no tel pak kamal.. tq..
email ke sanisahh@gmail.com

CheNal said...

As Salam,

sanisahh@gmail.com . . . Mohon check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti dan melancong . . .

Anonymous said...

salam. blh emailkn detail pak kamal tu. sy bercdang utk bercuti ke sana. terima kasih.
athirahdaniar@yahoo.com

CheNal said...

As salam saudari athirahdaniar.

Sila Check e-mail. Semoga membantu dan selamat bercuti serta melancong . . .

Arman said...

Assalamualaikum.
Salam dari BUKITTINGGI PADANG..
Salam juga dari saya ARMAN.bergerak dibidang pelancongan sebagai driver dan tour guide..Saya nak tumpang promotion kat blog ini..
Bila ada Tuan dan Paun yang nak buat rancangan untuk melawat ke BUKITTINGGI PADANG..Tapi masih tercari cari contact untuk buat urusan lawatan nya.Jangan risau.Saya boleh bantu....Untuk dapat kan info detail nya.Sila contact saya ditalian...

Call/sms/whatsapp.. +6285374176166
E_mail.armanpribadi123@gmail.com
facebook. .komen_ajo...


terimakasih



Wassalam.....